Het uitvergroten van een probleem

Ons brein is verslaafd aan problemen. Problemen maken het ‘reptielbrein’* wakker en trekken bewust en onbewust onze aandacht. 

Voor jouw klanten los je als het goed is een bepaald probleem op. 

In ons geval maken we animaties en klanten komen bij ons omdat ze via storytelling een manier zoeken om hun product of dienst zo goed mogelijk te laten zien. Zo goed mogelijk betekent dat de kijker de boodschap onthoudt en dat zoveel mogelijk gebieden in haar of zijn hersenen aan het werk worden gezet. Een animatie is dan een hele krachtige manier.

In animaties wordt ook vaak een probleem uitvergroot. Dit doen we om dat reptielbrein aan het werk te zetten, daar worden namelijk 95% (!) van alle beslissingen genomen.

Ben jij je bewust welk probleem je voor jouw klanten oplost? Schrijf het eens op of praat hierover met je klanten en leuk als je dit deelt in de comments.

*uit het boek ‘Maak ze gek’ van Aartjan van Eerkel, een aanrader.