Skip links

.

Vraag & antwoord

Wat is een uitleganimatie?
Een uitleganimatie verheldert ingewikkelde concepten in een paar seconden. Je kunt je bedrijf of dienst of product LATEN ZIEN & iets kort-en-krachtig uitleggen aan de kijker.

Waar kan ik een uitleganimatie voor gebruiken?
Een animatie is een hulpmiddel voor ELK (echt waar) bedrijf en je kunt het op veel manieren toepassen:

Je kunt het publiceren op je website.
Laten zien op je social media kanalen (YouTube!).
Gebruiken in presentaties.
Achtergrond video op je beursstand.
Gebruiken tijdens salesgesprekken.
Inzetten als hulpmiddel bij jaarverslagen.
Je online vindbaarheid verbeteren.

Is het effectief?
JA! Je bezoeker onthoudt slechts 10% van wat hij hoort, maar 50% van wat hij ziet & je kunt tot een 70% hogere conversie krijgen omdat je LAAT ZIEN wat je doet. Samengevat: een krachtiger marketingtool bestaat er niet.

Hoe lang duurt een animatie?
Een animatie of whiteboard video duurt normaal gesproken 30, 60 of 90 seconden. met een goed script is langer niet nodig: de kracht zit in de boodschap + beelden, niet in de lengte.

Hoeveel woorden passen in 1 animatie?
Een animatie van 60 seconden bevat ongeveer 120 woorden. Dat ziet er zo uit:

‘Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.

Aenean commodo ligula eget dolor.

Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.

Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim.
Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo.

Nullam dictum felis eu.

Pede mollis pretium. Integer tincidunt.

Cras dapibus.

Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus.

Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim.

Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus.

Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies.’

Wie is de voice-over?
Dat kan (bijna) iedereen zijn. We werken met een grote database aan voice-overs, dus veel keuze en geschikt voor veel verschillende toepassingen & in veel verschillende talen (ruim 30!).

Kan het meertalig?
Ja! De meeste talen worden ondersteund. Wil je een animatie of whiteboard video in een andere taal dan de Nederlandse? Neem van tevoren even contact op om te checken of we een voice-over in de gewenste taal beschikbaar hebben.

Hoe ziet het proces eruit?
Eenvoudig! We werken met korte doorlooptijden dus er is weinig tijd voor prietpraat. Na een intake gaan we gelijk aan de slag met een script, dit gaat in overleg want jij kent je bedrijf of product natuurlijk als geen ander. Vervolgens ontwikkelen we een storyboard wat als basis dient voor de animatie. Hierna gaan we produceren en laten jou het resultaat zien. Ons werk is altijd inclusief 2 revisies, dit kan op alle onderdelen van de animatie betrekking hebben. Bekijk hier alle stappen. Let op: de exacte stappen verschillen per animatie en complexiteit van de animatie.

Kan ik de animatie overal voor gebruiken?
Ja! Hoe je de animatie gebruikt is aan jou. Animaties worden rechtenvrij opgeleverd.

Hoezo is een animatie goed voor mijn SEO?
Google (en ook andere zoekmachines) zijn gek op video content, dit betekent dat pagina’s MET een hogere ranking krijgen dan pagina’s ZONDER. Daarnaast hebben animaties een grote ‘aaibaarheidsfactor’: bezoekers/mensen vinden het leuk en zijn sneller (in vergelijking met een textueel bericht) geneigd je animatie te delen. Ook dit vindt Google prettig, het zorgt voor meer links en bezoekers naar bijvoorbeeld je website.

Last but not least: publiceer je video of animatie op YouTube. YouTube is naast eigendom van Google ook de een-na grootste zoekmachine. De ranking in YouTube heeft direct invloed op de ranking in Google, en daarnaast wordt YouTube steeds vaker gebruikt als zoekmachine. Met video en de juiste optimalisatie is de kans groter dat een website gevonden wordt doordat de video in de zoekresultaten van YouTube verschijnt, of doordat de video zorgt voor een hogere ranking in Google.

Animaty.nl>> met wie ga ik samenwerken?
Animaty.nl = Groningse nuchterheid, afspraak is afspraak, korte doorlooptijden, goede prijzen en samenwerking met de allerbeste vakidioten.

Ik heb een vraag die hier niet bij staat. Wat nu?
Kijk op de contactpagina voor onze gegevens. We zien je vragen graag tegemoet.

Meer informatie in onze blogs
Hoe gebruik je kleur in een whiteboard animatie?
Waar moet je op letten als je een whiteboard animatie laat maken?
Wat maakt een animatie complex?
Welke effecten kan een goede animatie hebben?
Hoe optimaliseer je een animatie voor YouTube
Hoe maak je een animatie persoonlijk?
Waarom onthou je beeld beter dan geluid?
Kies je voor een mannelijke of vrouwelijke voice-over?
Waarom is ondertiteling belangrijk?

Meer weten? Download het animatie e-book ‘Show don’t tell’

Animatie e-book Vertel je verhaal door middel van een animatie.
Animatie e-book Kies je mannelijke of vrouwelijke voice-over?
Animatie e-book Hoe optimaliseer je een animatie voor YouTube?
Animatie e-book Hoe maak je een animatie persoonlijk?
Animatie e-book De perfecte indeling van je script.
Animatie e-book Uitgangspunten van een goede animatie
Animatie e-book Wat maakt een animatievideo complex (of juist niet)?
Animatie e-book Neuromarketing en de onbewuste beslisboom van het brein.

Na aanmelding kun je kosteloos het e-book downloaden. Je ontvangt een e-mail met de downloadlink. Door je aan te melden ontvang je onze e-mail nieuwsflits met regelmatig nieuwe blogs over animaties. Uitschrijven kan uiteraard na iedere mail.

* indicates required

Tevreden opdrachtgevers