Welke doelen heeft een animatie?

Als je een animatie wilt gebruiken is het goed om te benoemen wat jouw verwachting is, waar moet de animatie voor gaan zorgen? Wat moet een animatie opleveren voor jouw bedrijf?

Ik wil vooral informatie overbrengen en mijn doelgroep beter informeren.

– Ik wil engagement. Een animatie is leuk om naar te kijken en dat gevoel wil ik overbrengen.

– Ik wil conversie. Na het zien van de animatie moeten kijkers overgaan tot actie! Heel geschikt voor webwinkels bijvoorbeeld.

– Ik wil sec kennis overbrengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een animatie die je aanbiedt binnen een e-learning omgeving.

– Ik wil contact met nieuwe leads. Een animatie kan hier op verschillende manieren bij helpen. Gebruik de animatie bijvoorbeeld op je stand als je een beurs hebt.

– Ik wil mijn Branding versterken. Partijen als Amazon, Coca-Cola, Amazon en Wetransfer.com gebruiken animaties in hun communicatie.

Het belangrijkste is dat je origineel bent & dat de boodschap in een animatie goed wordt onthouden. Dat levert voor elke kijker een prettige ervaring op en een positieve associatie met je product, dienst of bedrijf.

De effecten die we bij onze klanten zien zijn duidelijk: een animatie werkt!

5. Kan ik feedback geven en hoe vaak dan?

Hoe vaak en wanneer kun je aanpassingen laten doen? Bespreek dit van tevoren en laat dit ook opnemen in een offerte

Heb je zelf een tip of een vraag? Laat het vooral weten.

   -