Het maken van een animatie – de te nemen stappen

Concept & Script van je animatie

Aan de basis van de animatie staat je verhaal. Wat wil je vertellen? Dit kan bijvoorbeeld een verhaal zijn over je bedrijf, een nieuw product, een bedrijfsproces, een innovatief idee, een uitleg, een training. Van alles eigenlijks,

Een verhaal kan conceptueel zijn of al (deels) uitgewerkt in een script of verhaallijn.

Bij de intake gaan we hier dieper op in, eindresultaat is een pakkend script en duidelijkheid over de manier van presenteren.

Maken van een animatie storyboard

Het storyboard laat zien hoe de animatie wordt ingedeeld & welke karakters en stijl(en) worden gebruikt. Ook wordt bepaald waar welke tekst wordt getoond.

Bij deze stap hoort ook de keuze van de juiste stem-acteur en welke achtergrondmuziek de animatie gaat gebruiken.

De animatie is nu klaar om in productie te gaan.

Productie van je animatie

De animatie wordt gemaakt, afhankelijk van de complexiteit van de animatie duurt dit 2 tot 4 weken.

We laten je de animatie zien en doorlopen welke aanpassingen gedaan moeten worden. Dit kunnen textuele aanpassingen zijn, aanpassingen in volgorde van de scènes of bijvoorbeeld verbeteringen van karakters of tekeningen. In een 2e revisieronde worden de puntjes op de i gezet.

Je animatie is nu klaar om getoond te worden aan de buitenwereld.

De juiste voice-over bij je animatie

Een  professionele voice-over is het sausje over je animatie. Je hebt de keuze uit een groot aantal Nederlandse voice-over, maar andere talen zijn mogelijk, ruim 30!

De voice-over is een stemacteur die de animatie inspreekt als deze uit productie komt. Heel bepalend voor de sfeer die de animatie moet meekrijgen.

Sound-design & muziek

Met sound-design kunnen we geluiden toevoegen om zo onderdelen of gebeurtenissen in de animatie extra te versterken. De juiste achtergrondmuziek zorgt voor balans en ritme in je animatie.

Je feedback is waardevol

Als de animatie klaar is horen we graag wat je van het eindresultaat vindt & je mening over de samenwerking.

Voor ons belangrijk om te horen en hiervan te leren.

Tevreden klanten zijn het belangrijkste, dit zie je bijvoorbeeld terug in het aantal revisies, 2 is altijd het uitgangspunt maar het kan voorkomen dat meer aanpassingen gewenst zijn om de animatie perfect naar wens te krijgen.

Storytelling

Storytelling Uitegelicht

Met een animatie laat je een kort verhaal zien aan je kijkers. En verhalen zijn een vorm van marketing die voor de hersenen onweerstaanbaar aantrekkelijk zijn. 

Wie een verhaal vertelt, plaats emoties en ideeën rechtstreeks in het brein van zijn toehoorders.

Aartjan van Erkel, auteur van ‘Verleiden op internet’ zegt hierover: ‘Je verhaal geeft vertrouwen, triggert emoties, het is leerzaam, het is entertainment & klanten sluiten jou hierdoor in hun hart. Je verhalen kunnen klanten voor het leven opleveren’.

Vertel dus jouw verhaal. En laat het zien. Je bezoeker onthoudt namelijk slechts 10% van wat hij hoort, maar 68% van wat hij ziet.

Verschillende animatiestijlen

We werken met 3 verschillende stijlen: 2D Explainer, 2D Animated en Whiteboard. De kans is dus groot dat er een passende stijl tussen zit. Welke stijl het beste bij jouw past is afhankelijk van het onderwerp, doel en doelgroep. We adviseren je hier graag over.

Elke stijl is de basis qua uitstraling. Hierbinnen wordt een maatwerk animatie gemaakt.

Een animatie laten maken

Lorem ipsum madolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor coli incidit labore Lorem ipsum amet madolor sit amet.

Een animatie laten maken

Wanneer laat je een animatie maken

Je kiest voor een animatie als je:

- een product, dienst of proces wilt uitleggen.
- een (beleids)plan wilt presenteren.
- een App of website wilt promoten.

Kies ook voor een animatie. Met een animatie wordt je boodschap professioneler, simpeler en effectiever overgebracht!

Lees verder

De doelen van een animatie

De doelen van een animatie zijn vaak erg verschillend. Met een animatie kun je een verhaal vertellen, informeren, iets uitleggen, kennis overbrengen, je conversie en zichtbaarheid vergroten of bijvoorbeeld op een originele manier in contact komen met nieuwe klanten.

Bekijk voorbeelden

Werkwijze

We doorlopen bij het maken van een animatie vaak dezelfde stappen. Dit is afhankelijk van de complexiteit en de animatiestijl. We werken samen met handige tools als Invisionapp en Frame.io voor het verzamelen van feedback.

Casus animatie TT Wandeltocht

“If you tell me it’s an essay. If you show me it’s a story

Gebruik de kracht van een animatie. Je doelgroep ziet, snapt en onthoudt beter jouw boodschap met een animatie.

Origineel & eenvoudig

Animaties leggen complexe onderwerpen origineel en eenvoudig uit.

Storytelling

Wie een verhaal vertelt en laat zien, plaats emoties en ideeën rechtstreeks in het brein van zijn toehoorders. Dat is onweerstaanbaar aantrekkelijk voor de hersenen.

Impact

Animaty maakt maatwerk animaties, interactief en meertalig. Maak een grote impact bij je doelgroep met een mooie, attractieve en succesvolle animatie.