Blogs

Home Blog

Hoe wetransfer.com animatie gebruikt

Veel bedrijven gebruiken animaties in hun communicatie. Wetransfer.com doet dit ook. Hieronder kun je een voorbeeld bekijken. Met WeTransfer kun je gemakkelijk grote bestanden verzenden en downloaden. De animaties – ook wel microinteractions genoemd – zie op verschillende plekken terug. Bijvoorbeeld na het downloaden van een bestand maar ook als je je wachtwoord opnieuw moet invoeren […]

Animatie SEO tip: omschrijving

Wanneer je je animatie (of video) op YouTube of Vimeo plaats neem dan even de tijd om de titel, de omschrijving, de tags en de thumbnail netjes op orde te maken. Vooral de omschrijving is belangrijk. Maak een omschrijving van tussen de 500 en 800 woorden. YouTube maakt gebruik van een ‘Show more’, de eerste […]

Animatie Ditkanik.nu

Nieuwe animatie voor DITKANIK.NU. In de huidige arbeidsmarkt worden vaardigheden en competenties steeds belangrijker. Het gaat niet alléén meer om het hebben van de juiste diploma’s. Ook jouw vaardigheden en kwaliteiten zijn van belang voor een (andere) werkgever. Via de website ditkanik.nu kun je je eigen e-Porfolio bijhouden en doelprofielen aanmaken. Een doelprofiel is een […]

Het uitvergroten van een probleem

Ons brein is verslaafd aan problemen. Problemen maken het ‘reptielbrein’* wakker en trekken bewust en onbewust onze aandacht.  Voor jouw klanten los je als het goed is een bepaald probleem op.  In ons geval maken we animaties en klanten komen bij ons omdat ze via storytelling een manier zoeken om hun product of dienst zo […]

Voice-over tips

De juiste voice-over kiezen kan soms best lastig zijn. Want welke stem past nu het aller-allerbeste bij jou? 3 tips: Denk na of je wilt werken met een accent of het neutraal wilt houden. Een Brits accent komt heel anders over dan een typisch Amerikaans accent. Duik in het portfolio van een voice-over. Welke tone-of-voice […]

Werken met audiodescriptie in je animatie

In Nederland zijn ruim 1,6 miljoen mensen kent met een beperking, onder wie veel jongeren. Een deel daarvan is visueel beperkt. Ook zij moeten jou video’s goed kunnen begrijpen. Audiodescriptie kan dan helpen. Audiodescriptie is een wetenschappelijk onderbouwde manier om bepaalde kunstvormen zoals theater, opera en dans en mediaproducten zoals films, dvd’s en televisie speciaal […]

Animatie Babette

We hebben allemaal onze eigen energiecode en Babette Hoogendoorn laat in deze animatie zien hoe dit precies zit en waarom het zo belangrijk is dat je hoofd, hart en lichaam de juiste balans hebben. Het was een leuke samenwerking, samen met Babette zijn we aan de slag gegaan om haar stem te vinden. We hebben […]

Snapt YouTube je video?

Als je je video op YouTube plaats is het prettig als je gevonden wordt door je gewenste publiek. Hieronder 4 tips hoe je je video optimaliseert zodat YouTube beter snapt waar je video over gaat. 1. Spreek de belangrijkste zoekwoorden uit, neem deze dus op in je voiceover script. 2. Bedenk een leuke titel en […]

Web Content Accessibility Guide Lines

In de WCAG (Web Content Accessibility Guide Lines) staat beschreven waaraan organisaties moeten voldoen om digitaal toegankelijk te zijn voor iedereen. In het kort gaat de richtlijn uit van vier principes: bedienbaar, waarneembaar, begrijpelijk en robuust. Voor animaties specifiek gaat het om drie componenten die beschikbaar moeten zijn om te voldoen aan de richtlijnen: een […]

Besluit digitale toegankelijkheid overheid

Zijn jouw video’s geschikt voor mensen met een beperking? Volgens het ‘Besluit digitale toegankelijkheid overheid’ moeten alle websites, en daarmee ook alle online video’s (en animaties), van alle Nederlandse (semi-)overheidsinstanties sinds 23 september 2020 voldoen aan toegankelijkheidseisen. Voor video’s gaat het daarbij om 3 componenten: 1. Audiodescriptie 2. Ondertiteling 3. Tekstalternatief Audiodescriptie is een gesproken […]