Blogs

Home Blog

Welke doelen heeft een animatie?

Als je een animatie wilt gebruiken is het goed om te benoemen wat jouw verwachting is, waar moet de animatie voor gaan zorgen? Wat moet een animatie opleveren voor jouw bedrijf? Ik wil vooral informatie overbrengen en mijn doelgroep beter informeren. – Ik wil engagement. Een animatie is leuk om naar te kijken en dat […]

Welke vragen stel je als je een animatie laat maken?

Wil je een animatie laten maken? Gefeliciteerd 🙂 Dat is de juiste keuze. Maar wie gaat de animatie maken? Hieronder 5 vragen die je kunt stellen om zo de beste keuze te maken. 1. Met welke animatiestijl wordt gewerkt? Zoveel animatiebureaus, zoveel basisstijlen. Vaak lijkt het op elkaar, maar er zijn ook veel verschillen. Bekijk […]

Uitleganimaties corona

Ook om mensen te informeren over covid is animatie een goed middel. Er zijn online veel voorbeelden te vinden van bijvoorbeeld overheden die animaties hebben gemaakt om de burger te informeren over het virus, het vaccin en hoe vaccinatie in zijn werk gaat. De Australische overheid maakt het wel erg bont. Zij hebben vorige week […]

Maak een animatie van je beleidsplan

Heeft jouw bedrijf een beleidsplan en heb je moeite om dit op een leuke manier te presenteren aan je stakeholders? Denk dan eens aan een animatie. Krachtig en effectief. Want weet je dat 85% van de informatie die naar je brein wordt gestuurd visueel is en deze informatie heel goed wordt opgeslagen in het brein, […]

Animatie RuG over enzymen

Voor de Bioproduct Engineering research groep van de Rijksuniversiteit Groningen hebben we een Engelstalige animatie gemaakt die laat zien wat hun dagelijkse werk inhoudt. De animatie vertelt het verhaal van Anna, wetenschapper aan de RuG en zij gaat aan de slag en in gesprek met enzymen. Enzymen zijn gek op suiker en je kunt ze […]

Gebruik jij prior learning in je communicatie?

Weet jij wat Prior Knowledge is en gebruik jij dit in je communicatie? Leg bij de start van een animatie een link met iets wat iemand al weet, wat al in het geheugen zit, de ‘prior knowledge’ van de kijker. Bijvoorbeeld door eerst te laten zien wat het probleem is, vervolgens laat je zien hoe […]

Animatie Omnidots

Voor Omnidots.com hebben we de vorig jaar deze Engelstalige animatie gemaakt en een leuk voorbeeld van hoe je een animatie kunt gebruiken om te laten zien wat jouw product precies kan en hoe het werkt.. De SWARM is een trillingssensor. Deze wordt gebruikt om trillingen te meten en wordt vooral gebruikt in de bouw. Bouwers zijn vaak […]

Hoe maak je een animatie persoonlijk?

Hoe kun je een animatie persoonlijk maken? In deze bijdrage een aantal voorbeelden van maatwerk. 1. Maatwerk begint met jouw huisstijl. Natuurlijk wordt meestal het bedrijfslogo geanimeerd getoond, maar denk hierbij ook aan kleuren en bijvoorbeeld het gebruik van de juiste lettertypen. 2. Wil je jezelf laten zien? Ook dat kan. Karakters kunnen een bepaald […]

Hoe wetransfer.com animatie gebruikt

Veel bedrijven gebruiken animaties in hun communicatie. Wetransfer.com doet dit ook. Hieronder kun je een voorbeeld bekijken. Met WeTransfer kun je gemakkelijk grote bestanden verzenden en downloaden. De animaties – ook wel microinteractions genoemd – zie op verschillende plekken terug. Bijvoorbeeld na het downloaden van een bestand maar ook als je je wachtwoord opnieuw moet invoeren […]

Animatie SEO tip: omschrijving

Wanneer je je animatie (of video) op YouTube of Vimeo plaats neem dan even de tijd om de titel, de omschrijving, de tags en de thumbnail netjes op orde te maken. Vooral de omschrijving is belangrijk. Maak een omschrijving van tussen de 500 en 800 woorden. YouTube maakt gebruik van een ‘Show more’, de eerste […]